5 Temmuz 2015 Pazar

En Sevdiğim Yazarlar

J.D Salinger

Kitap önerileri, bu ay ne okudum, bugün ne okuyorum postları ve daha nicesi... Aslında hepsi, tüm bu sayfalar, kitap kapakları, kelimeler, yolculuklar bana çok şey öğreten o harika yazarlar sayesinde gerçekleşti. Okuduklarımı daha iyi anlamamı sağlayanlardan tutun da yazmamı, kalemime sarılmamı sağlayan, hayal gücümü sonsuz bir makara ipi gibi gökyüzüne savurmamı öğreten, iyi yazmanın ve iyi yazarın nasıl olacağını gösterip kimi zaman da doğrudan başka harika yazarla tanışmamı sağlayan yazarların hepsini olmasa da bende en çok iz bırakanlarını paylaşmak istiyorum sizinle.

Çoğunu biliyor olabilirsiniz fakat en azından adını duyduğunuz halde okumadığınız yazarlarla tanışmanıza küçük bir vesile olabilirim belki, kim bilir?

Bu listeyi kolayca okuyun ve asıl bilmeniz gereken nedenleri bilin diye bir liste halinde hazırladım. 

İdolüm, en sevdiğim ve en çok örnek aldığım, kalbine kapalı kutular gömen, bir edebi mucize olarak gördüğüm Franny’i sanki benim için yazan, zihnimi okuyan Salinger,

Beat kuşağının öncüsü kocaman bir deli ve bir kadar da özgür ve güzel ruhlu adam Jack Kerouac,

23 yaşında kocaman ve inanılmaz güzel bir roman yazan ve beni kıskançlıktan deliye döndüren Carson Mccullers,

Carson Mccullers

Hüzünlü prenseslerim Füruzan ve Tezer Özlü,

Nedense hep aynı kefeye koyduğum, yüreklerinin ve kalemlerinin güzelliklerini bir tuttuğum Yusuf Atılgan ve Sabahattin Ali,

Yeraltı edebiyatının bana göre en iyi yazarı Chuck Palahnuik,

Kadından, edebiyattan ve hayattan anlayan bir deli adam daha Bukowski,

Tomris Uyar

Uyumsuzluğu, aşkları ve güzel öyküleriyle beni kendine hayran bırakan Tomris Uyar,

İstanbul’un, Burgazada’nın ve hayatın kitabını yazmış, basit insanlar ve basit hayatların adamı, bana durum hikayesinin nasıl olması gerektiğini öğreten üstat Sait Faik,

Havasını, tavrını çok sevdiğim, gizemli ve zekice kurgulanmış hikayelerinin arasında kaybolduğum Paul Auster,

Bilge Karasu

İlk okuduğum kitabıyla vazgeçilmezlerim arasına giren, özgünlüğüyle başımı döndüren, “Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı” ile başlayan cümlelerimin yaratıcısı Bilge Karasu,

Önce Dost sonra Bay Muannit Sahtegi’nin Notları ile kalbimi kazanan bir üstat daha Vüs’at O.Bener,

Masal tadında (bana göre masal hatta) romanlarıyla maceradan maceraya koştuğum İhsan Oktay Anar,


Farklılıkların, uyum sağlamanın, alışmanın engebeli yollarında dik durmanın nasıl yaman bir iş olduğunu görmemi sağlayan, bana ilham veren, yalın kadın Jhumpa Lahiri,

“Nasıl güzel kadın yazarlar var!” dedirten, hiç yılmamış, hep kalemine sarılmış, güçlü ve özel kadın Sevgi Soysal,

Akıcı ve destansı diliyle Cengiz Aytmatov,


İnsanlığını ve anlayışını alıp bağrıma basmak istediğim William Saroyan ve daha niceleri...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!