21 Ekim 2015 Çarşamba

Kadıköy'de Kitap Alışverişi: Kafkas Pasajı


Ucuz kitap alışverişi nasıl yapılır, ucuz kitap nereden alınır temalı yazıların ilkine nihayet başlıyorum. Bu içerik, Kadıköy'de uygun fiyata kitap almak için sadece Akmar'a giden ve korsan kitap alıp çıkan akıllı bıdıklara gelsin. Öyleyse başlıyorum.

Kafkas Pasajı, Kadıköy Bahariye Caddesi'nde, Moda Sahnesi ile aynı binada yer alan -adından da anlaşılacağı üzere- bir sahaf pasajı.


İki katlı pasajın içerisinde toplamda 10-12 adet sahaf var. (Bu sayı daha düşük de olabilir. Çok emin değilim.) Fakat ben alışkanlık üzerine her gittiğimde sadece Onur Sahaf ile İkinci Şans Sahaf'a (Bu sahaf azıcık daha pahalı) uğrayıp çıkıyorum. Çoğu zaman bir kitap olsa dahi elim boş dönmüyorum. Özellikle Onur Sahaf'ın güzelim kitapları 5 liraya sattığı kitaplara mutlaka göz atıyorum. Son bir iki aydır İkinci Şans Sahaf da aynı şekilde dükkanının önüne 5 liralık bir stand açtı. Orada da arayıp taradıktan sonra istediğiniz birkaç kitabı bulmanız mümkün.



5 liraya satılan kitapları gördükten sonra diğerlerini incelemek çok çekici gelmese de 7-15 lira arası orijinal, çok zarar görmemiş, iyi yayınevlerinin bastığı kitaplar bulabilirsiniz. Bu fiyatın üstündeki kitaplar ise haliyle daha kalın, ciltli basım ve biraz daha "önemli" kitaplar.


Sahaf pazar günleri bu şekilde yarı kapalı oluyor. Bahsettiğim sahaflar ise pazar günleri de açık. Hafta içi gitmediğim için hiç bilmiyorum belki de kapalı olan sahaflarda da çok güzel kitaplar çıkabilir.

Gelelim güzel habere! Her pazar olmasa da kimi pazarlar pasajda birkaç sahafın ortak düzenlediği kitap mezatı yapılıyor. Güzelim kitaplar bir, iki, üç lira gibi komik fiyatlarla açık arttırmaya çıkıyor. Ben bu mezatlardan birine katılabildim. Aşağıda gördüğünüz kitapları da toplamda 20 liradan az bir fiyata aldım.

Yolunuz Kadıköy'e düştüğünde Kafkas Pasajı'nı ziyaret etmeyi hatta müsait olduğunuz bir pazar günü kitap mezatına katılmanızı tavsiye ederim. 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!