4 Ekim 2015 Pazar

Kitap Önerisi: Sonbaharın Ruhunu Yansıtan 11 Kitap

En sevdiğim mevsim sonbahar geldi çattı! Kırmızı yapraklar, kışın soğuğunu hissettirmeye başlayan ama o kadar acımasız olmayan rüzgarlar, yağmurlu ve kapalı günler beni motive eden, mutlu eden küçük ayrıntılar arasında. Bu havalarda yapılacak en güzel şeyin battaniyenin altında kitap okumak olduğu konusunda çoğumuz hemfikiriz. Peki sonbaharın asil ve hafif kasvetli ruhuna uygun, bu mevsimde okumaya yakışacak kitaplar hakkında bir fikriniz var mı? Yoksa ben hemen başlıyorum.

1 ) Anayurt Oteli - Yusuf Atılgan (YKY)


Beni derin ve karmaşık bir hüzünle saran Anayurt Oteli, Yusuf Atılgan’ın en sevdiğim kitabı. Yalnızlığın farklı birbakış açısıyla yorumlandığı bu kitap sonbaharla çok güzel özdeşleşiyor.

2) Yaşamın Ucuna Yolculuk - Tezer Özlü (YKY)


Gamlı prensesim Tezer Özlü bir mevsim olsaydı sonbahar olurdu. Bu güzel mevsimin en güzel yaprakları ise Yaşamın Ucuna Yolculuk’ta dökülüp etrafı bin bir renge boyamış.

3) Bahara Kadar Bekle, Bandini – John Fante (Parantez)

Yoksulluk, gerçek ve sakınılmadan yapılan betimlemeler ve anlatımlardan oluşan kitap, bana nedense en güzel sonbaharda okunur gibi geldi.

4) Madam Bovary – Gustave Flaubert  (İş Bankası Hasan Ali Yücel Klasikleri)

Basit bir aşk hikayesinden çok insan psikolojisinin iniş çıkışlarını gözler önüne seren Madam Bovary’i hala okumadıysanız bu sonbahar mutlaka okumanızı tavsiye ederim.

5) Parasız Yatılı – Füruzan (YKY)

Sonbaharın hüznüne en çok Füruzancığımın öyküleri yakışır. Füruzan’ın en güzel öyküleri de bana kalırsa bu kitaptadır. Ben Can’dan olan basımını okumuştum ama halihazırda Füruzan’ın tüm kitaplarını YKY’de bulabilirsiniz.

6) Galata, Pera, Beyoğlu: Bir Biyografi – Brendan – John Freely (YKY)

İstanbul’un en sevdiğim semtleri Galata, Pera ve Beyoğlu, sonbaharda başka güzeldir. Bu sonbahar, Brendan ve John Freely’nin kitabını elinize alıp semtleri keşfe çıkabilir, sizi şaşırtıp mutlu edecek pek çok ayrıntıyı keşfedebilirsiniz.

7) Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı – Bilge Karasu (Metis)

Bu kitabın adıyla aşk yaşıyorum. Niye bilmiyorum. Ama “uzun sürmüş bir günün akşamı” ile başlayan pek çok cümlem var. Bilge Karasu’nun muhteşem öyküleri, sonbahara çok yakışır, sarıp sarmalar.

8) Jane Eyre – Charlotte Bronte (Can Yayınları)

Güzel kurgulanmış, akıcı bir dille kaleme alınmış biraz kalın bir kitap, hele de okudukça zaman yolculuğunda gezinmenizi sağlıyorsa kahvenize ve battaniyenize harika bir dost olabilir.

9) Açlık – Knut Hamsun ( Varlık)

Sonbaharın kasvetine yakaşacak bir kitap daha. Yazmak uğruna verdiği mücadelede üşüyen, aç kalan bir adamın hikayesi Açlık.

10) Uluma ve Öteki Şiirler – Allen Ginsberg (Altıkırkbeş)

Zaman zaman elime alıp bu dünyayı sorgulamama neden olan Uluma ve Öteki Şiirler, sevgili Rory Gilmore’un da okuma listesinde yer alan, benim çok çok sevdiğim bir şiir kitabı. Kutsallığı, yüceliği ve hayatı bir sonbahar akşamüstü Ginsberg ile sorgulayabilirsiniz.

11) Bunny Munro’nun Ölümü – Nick Cave (Siren)

Ünlü müzisyen Nick Cave’in kitabı Munro’nun Ölümü, gerçeği tüm çıplaklığı, ucuzluğu ve kirliliğiyle gözler önüne seriyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!