21 Ekim 2015 Çarşamba

Yolda Kitap Okumayı Sevenlere İşe Yarar 5 Öneri

Okuldan, işten ya da tatilden dönerken yolda kitap okumayı seven pek çok kişi var. Her şey güzel hoş görünse de türlü aksaklıklar ve rahatsızlıklar yolda kitap okumayı kabus haline getirebilir. Yılların tecrübesiyle yolda kitap okurken hayatınızı kurtaracak basit ama etkili 5 öneriyi sizlerle paylaşıyorum.

1- Kitaplarına sahip çık!

Eğer iyi bir okursan yolda kitap okumak için yanına sadece kitap alıp çıkmanın yeterli olmayacağını biliyorsun demektir. Öncelikle kitaplarının yollarda harap olmasını istemiyorsan işe küçük bir "kitap çantası" edinmekle başla. Bunun için şu sık sık kullandığımız bez çantalar dahi fazlasıyla işini görecektir. Böylelikle büyük çantalar kullanmadığında dahi kitaplarını yanına alabilirsin!

2- Altını çizme!

Eğer okurken not almayı seviyorsan küçük bir not defteri ve kalemi de bu çantadan eksik etme. Ama gün içinde başka şekillerde not alan bir tip değilsen renkli, ayraç post-itler fazlasıyla işini görecektir. Böylece benim yaptığım gibi okuduğun kitabın satırlarını çizmeden, hoşuna giden ve seni etkileyen bölümleri işaretleyebilirsin.

3- Kulaklığım olmadan asla!

Ailenin ya da dostlarınla dahi yolculuk yapsan yol boyunca dikkatini dağıtacak, okumanı güçleştirecek pek çok ses olacaktır. Bunun için yolda okurken kulaklığın en iyi dostun olacak. Ben yolda hatta evde dahi okurken klasik müzik dinliyorum. Gürültülü ve sözlü müzikler okuma sırasında dikkatimi dağıtıyor. Sen de benim gibiysen sakin ve dinlendirici klasik müzik eserlerinden bir çalma listesi hazırlayabilirsiniz. Dilersen sevdiğiniz ve okurken sizi motive edecek şarkıları da tercih edebilirsiniz.

4-Hep otur otur nereye kadar?


Özellikle toplu taşıma araçlarında yaşlıya, hamileye, hastaya yer vermekten helak olan arkadaşlar size sesleniyorum! Koca yolu sadece ayakta dikilerek geçiriyorsanız cidden saçmalıyorsunuz. Otobüsün/metrobüsün/trenin en tutunabilir ya da yaslanılabilir yerini kapıp -e artık orada da rahatsız edip yer istemezler diye düşünüyorum- kendinizi sağlama aldıktan sonra çantanızı biraz önünüze çekin. Ardından kollarınızı çantanıza yaslayarak kitabınızın kol kaslarınıza müdahale etmesine engel olun. Çantanız çok ağırsa bunu yapmanızı tavsiye etmiyorum tabii. Yere koyuverin gitsin. Merak etmeyin bereketi kaçmıyor, ben çok denedim.


5- Yollarda biten kitaplar kalp biz!

İş güç derken evde kitap okuyacak vakti 1 saati dahi bulamayan "meşgul insanlar" grubuna giriyorsan yolda kitap okumanın senin için büyük nimet olduğunu unutma. Yol boyunca kaç sayfa okuduğunu bir kenara not et ve her gün bu sayıyı biraz daha arttırarak kendini motive et. Bu sayıyı biraz daha hızlı okuyarak arttırmak çok mümkün olmadığı için okumak için kendine daha fazla alan yaratabilirsin. (Bir yerlerde sıra beklerken, yemek esnasında sana eşlik edecek kimse olmadığında vb. durumlarda da oku.) Sonrasında yollarda biten kitaplarının sayısını görünce çok şaşıracaksın.


Not: Tek yardımcı olamadıklarım yolda bir şeyler okurken midesi bulananlar olacak sanırım. Ne yapalım, kısmet.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!