30 Aralık 2015 Çarşamba

Bir Demet Tiyatro: Ben O İstanbul'u Çok Sevdim


Yunus Emre Kültür Merkezi'ni keşfettiğimden beri programını sürekli takip ediyorum. Bakırköy Belediye Tiyatrosu'nun oyuncuları, mütevazi ve derli toplu mekanı, dekorları ve harika oyunları bağımlılık yaratıyor. Daha önce yazdığım Hizmetçiler oyununu da burada izlemiştim. Ardından bir fırsat bulup da yazamadığım ama çok beğendiğim, Eskişehir Belediye Tiyatrosu'nda sahnelenip burada da gösterilen "Halktan Biri"ni de izledikten sonra her şeyin bir tesadüf olmadığına kanaat getirdim. :)



Geçen cumartesi izlediğim Ben O İstanbul'u Çok Sevdim oyununu da yine Yunus Emre Kültür Merkezi, Müşfik Kenter Sahnesi'nde izledim. Kadının şiddete ve baskılara karşı aynı anda hem güçlü hem de güçsüz bir duruş sergilediğini konu alan oyunun sonu pek istediğim ve beklediğim gibi olmasa da genel olarak akışı ve temposu çok iyiydi. Özellikle oyunun daha ışıklar kapanmadan, seyirci farkına varmadan başlaması fikri de hoştu.



Televizyon ekranlarından çok da yabancı olmadığımız Zeyno Acar'ın başrolü üstlendiği Ben O İstanbul'u Çok Sevdim'de çalan arabesk şarkılar ise bana kalırsa bu kara komediyi, karakterlerin duruşlarını ve hayal kırıklıklarını, gelgitlerini çok iyi bir şekilde tamamlayan unsurlardan biriydi. Oyunun gerçekliği konusunda da etkisi oldukça büyüktü. Özetle; zevkli, kah güldürün kah ince bir hüzünle saran bir oyuncu Ben O İstanbul'u Çok Sevdim. 



Vaktinizi güzel bir şekilde değerlendirmek, hayata bakış açınızı biraz sorgulamak, şiddete maruz kalan, dik durmaya çalışan, bocalayan insanların gözünden dünyaya bakmak, yaşamlarına konuk olmak için oyunu bu hafta sonu Bakırköy Belediye Tiyatrosu'nda izleyebilirsiniz. Bilet almak ve oyunları incelemek için www.bbt.bel.tr adresini ziyaret edebilirsiniz. 



Oyunun Künyesi
Yazan: Özen Yula
Yöneten: Özen Yula
Süre: 70 dakika - Tek perde
Oyuncular: Zeyno Acar, İlkin Tüfekçi, Hüseyin Durak

Daha fazla bilgi için:
http://www.bbt.bel.tr/


Bunları da Seversin:

Bir Demet Tiyatro: Hizmetçiler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!