11 Mart 2016 Cuma

Her Gün 50 Sayfa Kitap Okumak İçin 8 Neden




Uzun süredir ahkam kesip çeşitli sonuçlara ulaştığım, adeta bir tez ortaya koyduğum (!) bir liste içeriği paylaşmadığımı fark edip son zamanlarda benim de aklımı kurcalayan bir konuyu ele almak istedim. "Neden okuyoruz?" , "Kitap okumaya ne kadar vakit ayırmalıyız?" sorularını kendime soruyorum ara sıra. Böylece hem okuma şevkimi hem de zihnimi güçlendiriyor, iyi hissediyorum. Bu içerikte sizlere benim gibi hissetmenizi sağlayacak, sizi okumaya teşvik edecek birkaç maddeden bahsedeceğim. Keyifli okumalar!


1- Kötü düşünceler, kaygılar hoop boşluğa!





Eğer iyi bir okuyucuysan meditasyona olan ihtiyacın bana göre %80 karşılanıyor. Günde 50 sayfa kitap okumak, seni okuduğun süre boyunca kötü düşüncelerinden, kaygılarından arındıracak. Yapman gereken sıkıcı işlere, sinirini bozan tartışmalara ara ver ve onları unutmak için kitabına sarıl!

2- Kendini ne kadar tanıyorsun?




Uzun bir süredir bilinçsiz bir şekilde kendimi kitap karakterleriyle kıyasladığımı fark ettim. Hayır, ruh hastası değilim tabii. Sadece "Onun verdiği tepkiyi verir miydim?" , "Ben olsam o adamı seçer miydim?" , "Kavga ederken ben de bu kadar anlayışsız mıyım?" gibi pek çok soruyu sorup yanıtlıyorum. Bu okurken kendimi daha iyi tanıma fırsatı sunuyor. Düşünsene her gün kitap okuduğunda bilmediğin ya da farkında olmadığın bir özelliğini keşfedip mutlu ya da pişman olabilirsin. Bana göre okumak insanı gerçekten "iyi"leştirebilir.


3- Bu ilişkinin adını koymalıyız.




Pek çok kişiden okumayı çok sevdiğini ancak vakit ayıramadığını duyup fıttırıyorum. Madem seviyorsun vakit ayıracaksın. Günde 50 sayfa okumak ne kadar zamanını alır? En fazla 1 saat. Sevdiğin şeye bir saat vakit ayıramıyorsan bir diyeceğim yok. En azından bu ilişkinin adını koy. Bir okuma düzeni oluştur ya da git kendini çok sevdirmeden. (Çok sinirlendi.)

4- Sahi, sen kaç kelime biliyordun canım?




Bırakın günde 50 sayfa kitap okumak, bir gazetede iki köşe yazısı okumak bile kelime dağarcığınızı genişletmene yardımcı olacaktır. Günde sadece 50 sayfa kitap okuyarak günlük hayatta kendini daha iyi anlatmaya ne dersin? (Kamu spotcuğu yaptım. )

5- Bitmeyen yol, geçmeyen zaman yapmışlar.





Neredeyse şehir dışında oturuyorsan ve ömrün otobüste, metrobüste, metroda geçiyorsa, çevrendekilerin 5 dakikası hep yarım saatse ve bekletilmeye mahkumsan, tek başına vakit geçirmek ama bir kafede, vapurda, deniz kenarında ya da parkta öylece durmak istemiyorsan yanında hep bir kitap taşı. Hatta kitap çantası taşı. Etrafına, artık ezberlediğin yollara bakma artık. Çok ciddiyim.

6- Uykusuzluğa birebir! 




Gece yatağa girdikten sonra bir sağa bir sola dönüyor, uyumakta zorluk çekiyorsan kitap okumak sana çok iyi gelecek. Uyku öncesi hem güzel hikayelere dalıp hem de kolay bir uyku uyumak için 50 olmasa da bir 30 sayfa kitap oku. (50 daha iyi, zamanla sayfa sayısı artacak emin ol.) İşe yaradığını göreceksin. 

7- Daha çok kitap, daha çok macera!




Her gün 50 sayfa kitap okumak, düzensiz, aralıklarla kitap okuduğun zamanların aksine listende biriken kitaplara daha hızlı ulaşmanı sağlayacak. Alıştıkça sayfa sayısını arttırıp -ki zaten bazı kitaplar öyle sürükleyecek ki bu sayı kaç katına çıkacak- okumaya daha çok vakit ayırdığını göreceksin!

8- Konuşacak ne çok şey var!




Okuduğum ilginç hikayeleri anlatmayı çok seviyorum. Her gün kitap okuduğunuzda zamanla anlatacak şeylerin çoğaldığını fark edip şaşıracaksınız!








1 yorum:

  1. Yanlış hatırlamıyorsam günde 20 sayfa kitap okuyan bir insan yılda 12 kitap okumuş oluyor. Önemli olan alışkanlık haine dönüştürebilmek okudukça seveceksiniz, sevdikçe daha fazla okumak isteyecek ve farkındalıhı okudukça anlayacaksınız. Akıcı bir konuşmanız kelime hazneniz gelişecek. En güzel meditasyon kitap okumak ve özellikle gece okumayı seviyorum her yer sessiz kendi iç dünyam da seyahat etmeye çıkıyor gibi hissediyorum ve huzur herkese tavsiye ediyorum. Olmayacak şeylere vakit harcıyoruz ama en özeli iç dünyanızı unutmayın...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!