30 Aralık 2016 Cuma

Kitap İncelemesi: Jean Genet - Hırsızın Günlüğü


Künye:
Kitap Adı:  Hırsızın Günlüğü 
Yazarı: Jean Genet
Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
Türü: Roman 
Ne Zaman Okudum?: 25 Aralık

Selam! 👋

Bir ara yeraltı edebiyatına epey merak salmıştım. O zamandan beri bu tür kitapları severek okurum. Jean Genet'in otobiyografik ögeler içeren Hırsızın Günlüğü kitabı ise bu kategoride yer almasına rağmen kalbimi çalamadı. 

Kitabı okuduktan sonra aklımdakiler uçup gitmesin diye Goodreads'e şöyle bir değerlendirme not yazıverdim:

"Yeraltı edebiyatı severim. Eskisi kadar sevmesem de severim. Ama Hırsızın Günlüğü... Okudum, okudum,okudum. Kimi zaman "Tamam, şimdi oldu. Harika gidiyor." dedim, bir baktım koptu her şey. Sonra ritmi yakalamak daha zor oldu. Hoş, Genet kendi de söylüyor niye, nasıl, neden yazdığını. Öyle bir kalıba sığmak için ayılıp bayılmadığını, uğraşmadığını. Saygı duyuyorum ama; bu dili, bu akışı da pek benimseyemiyorum. Hele ki ilk kez okuduğum bir yazarda.
Sartre sevmiş, ben sevemedim. Ne yapayım?"

Sanırım her şey yeterince özetlendi. 😎

Sevgiler! 💙

 ............................................................................................................................

Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!