16 Aralık 2016 Cuma

Kitap İncelemesi: Mihail Bulgakov - Köpek Kalbi



Künye:
Kitap Adı: Köpek Kalbi
Yazarı: Mihail Bulgakov
Yayınevi: Dedalus
Türü: Roman
Ne Zaman Okudum?: 4 Aralık

Selam! 👋

Şu Ruslar'da ne var hiç bilmiyorum çocuklar. Yoksa, zamanında bir peri, edebiyat yeteneği kazandıran, altın tozu ile dolu şişesini yanlışlıkla bu ülkenin üzerine mi boca etmiş uçarken? Rus edebiyatından okuduğum on kitaptan sekizi ortalamanın üzerinde, bir farklı, bir özel, bir güzel oluyor. 

Her zaman, Bulgakov ile tanışmam Usta ile Margarita aracılığıyla olacak diye düşünmüştüm. Oysa ki ilk okuduğum Bulgakov kitabı Köpek Kalbi oldu. Bana kalırsa güzel bir başlangıç oldu. Neden mi? Gelin anlatayım...

Kitabın başlarında bir köpeğin gözünden sıradan bir gün anlatılıyor. Her şey buraya kadar çok güzel. Hatta, "Ne güzel bakış açısı, bakalım bu köpekcik bize neler anlatacak?" diye düşünüyorsunuz. Ancak sonra bir adam, köpeğin karnını doyurup onu evine alınca işler de bakış açısı da değişip çeşitleniyor.  (Anlatıcıların değişmesi, aynı anda farklı anlatıcıların peydah olması kimi yerlerde çok doğru bir şekilde verilmemiş gibi geldi. Zira kafamı karıştırın, "Şimdi kim, ne anlatıyor?" dediğim çok küçük bölümler oldu. Ama bu sorun, çeviriden kaynaklı da olabilir, bilerek yapılmış da.)

Arka kapak metninde "yasaklı kitaplar" arasında yer aldığı söylenen roman, insanları hayvanlardan aldığı organlar ve dokularla gençleştiren bir doktorun, yaptığı son deneyde bambaşka bir sonuç ile karşılaşmasını ve bu deneyim sonuçlarını nasıl ödediğini konu alıyor. 

Obur ve tembel köpek Tombik'in evrimleşme sürecini okurken hem şaşırıp hem de bir sonraki sayfada neler olacağını öğrenmek için sabırsızlanacaksınız. 

Ben bir sonraki Bulgakov kitabım için şimdiden heyecanlanıyorum. Eğer siz de sıra dışı, özgün bir roman arıyorsanız Köpek Kalbi'ni okuyabilirsiniz. 

Sevgiler! 💙

 ............................................................................................................................

Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!