26 Ocak 2017 Perşembe

Kitap İncelemesi: Yuval Noah Harari - Hayvanlardan Tanrılara - Sapiens



Künye:
Kitap Adı:  Hayvanlardan Tanrılara - Sapiens 
Yazarı: Yuval Noah Harari
Yayınevi: Kolektif Kitap
Türü: Araştırma - Tarih 
Ne Zaman Okudum?: 23 Ocak

Selam! 👋

2016'nın en çok konuşulan, Goodreads'te sürekli olarak karşıma çıkan Hayvanlardan Tanrılara - Sapiens'i nihayet okudum, bitirdim. Azıcık sarsıldım, azıcık psikolojim alt üst oldu tabii ama değdi. 

Yuval Noah Harari, Hayvanlardan Tanrılara kitabında ilk insanlardan günümüze kadar, insanlık tarihinin serüvenini anlatıyor. İzlediğimiz belgesellerde bize yabancı gelen, üstü kapalı olarak anlatılan ilk dönemler. tarım devrimi ve bilimsel devrim gibi süreçleri açık, hiç bakmadığımız yönlerden, "idealize" edilmeden anlatılmış. İnsanın yüzlerce yıldır direnen, ayakta kalmayı başarıp imparatorluklar kuran, yepyeni buluşlar yapan, şahane bir yaratık olduğunu düşünenler, kitabı okuyunca biraz hayal kırıklığı yaşayabilirler.

Tabir-i caizse dünden bugüne, insanların yaptıkları, yapamadıkları, katledip yok ettikleri pek çok şeyi daha açık ve net olarak görmemizi sağlayan kitap; din, yasa, siyasi haklar gibi dayanağımız olan her şeyin aslında hayal gücümüzden başka hiçbir şey olmadığını açıkça söyleyip düşündürüyor, zihin açıyor.

Kitabın sonlarına doğru büyük göçler, uğraşlar, toplu yaşama uğraşları, satın alma, satma, daha iyi olma çabalarının "mutluluk" denen şey için ne kadar etkili olduğunu sorgulatıyor Yuval Noah Harari.

Ben kitap bittiğinde biraz daha iyi ve "anlamış" hissediyordum. Okuyan pek çok kişinin de benimle aynı duyguları paylaşacağına inanıyorum.

Not: Hayvanlardan Tanrılara - Sapiens'i e-kitap olarak okudum. 

Sevgiler! 💙

 ............................................................................................................................

Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇

Tumblr 📌

İnstagram 📷

Goodreads 📚

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!