12 Mart 2017 Pazar

Anlatmak ve Anlaşmak Üzerine


Kendimi bildim bileli kelimelerin dünyayı değiştireceğine inandım, durdum. Geçmiş zamanın rehavetine bıraksam da kendimi yanlış anlamayın. Hala çaktırmadan inanmaya devam ediyorum.
Bunun için tanıdığım, tanımadığım herkese ve her şeye bir şeyler yazıyorum. Bölük pörçük, doğru düzgün bir bağ kuramadan yapıyorum bunu çoğunlukla. Çok fazla açılıp apak kalırsam ellerini uzatıp içimi çıkaracaklar gibi geliyor birazcık. Birazcık ama. Çok olsa bu kadar yazıp, çizip, okuyup, okuduğumu da anlatmazdım. 

İnanıyormuş gibi yapanlar...
İnandığım çok az şey var. İnanmak istediğim çok şey. Bunları güzelce harmanlayıp birilerine anlatınca öyküler değil masallar yazacağım çocuklara. Ço-cuk-lara. Onlar da inanmayacak ama heyecanlanıp büyümemek için isyan edecekler. 

Alice'in rüyası, Matilda'nın silah olarak kitapları seçtiği ve mutlu sonla biten savaşı, Tom Sawyer'ın çıplak ayakları rehberim olacak. Zihnimde uçuşan hayal parıltıcıkları birleşip nihai bir rahatlama, iç huzur saçacak benliğime. 20 küsur senedir içinde hayal biriktirmek zor. Bunu gerçek hikayelere döküp anlatmaya çalışmak daha da zor. İyi bir dinleyiciyim ama iyi bir öykü anlatıcısı değilim sanırım.

Ne anlatıyordum?

Anlatmak, hayatın görünmez pelerininden çıkmasını sağlamak, onunla göz göze gelip mücadele etmek için birbirimizi dinlememiz gerek. Kimileri her zaman daha iyi anlatır. Bunu kabullenip anlaşmak gerek.

En büyük sorun iyi anlatıcıların kendini geç keşfetmesi belki de. "Konuşmayı ya da yazmayı seviyorsan, ne sevmesi yahu basbayağı biliyorsan bu işleri, neden susasın ki?" diye sorsam da, sorsanız da bir şey değişmez tabii. Zira bir sırası var her şeyin. 

Kalemine mürekkep yetmeyecek denli hırsla ve hızla yazsan da tüm yazdıklarını toparlamak kolay olmuyor işte.

Özetle, derin bir nefes alıp anlatmanın ve anlaşmanın bir yolunu bulmak zorundayız(m). 

Çünkü en çok istediğim şey benim safça düşündüğüm tüm o saçmalıkların saçmalık olmadığına inanmak. Bunun için birileriyle anlaşmak.

Anlatmak, anlaşmak.

Anlatmak, anlaşmak. 

Olacak gibi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!