10 Kasım 2017 Cuma

İyi ki Doğdum, Yeniden Kapadokya, Yolda Biten Kitaplar

Selam! 👋


Bugün itibariyle yeni yaşımın ilk haftasını doldurdum. 🎇🎉🎂

Hem yoğun hem yorucu ama çok keyifli bir hafta geçirdiğimi söyleyebilirim. Daha önce yeni yaşımın ilk günlerini önemsemez, "bütün yılım böyle geçebilir" klişesini "bütün yaşım böyle geçebilir" şeklinde yorumlayıp da heveslere kapılmazdım. Sanırım yaş geçtikçe (26 yaşına girdim bu arada) bu tip küçük uğurlar ve inançlar ile ayakta kalmaya daha meyilli oluyorsunuz. Eğer ki ucunda yeni yaşlar ya da yeni yıllar için çok da ütopik olmayan hedefleriniz varsa mutsuz olup hayal kırıklığına uğramayacağınız için bu tip şeylere değer vermeniz hiç de kötü bir şey değil bence.


Ne diyordum? Yeni yaşımın ilk haftası yoğun ve yorucu geçse de çok keyifliydi. Cuma günü iki pastanın önünde dilekler tuttum. Akşam da hafta sonunu güzelleştirmek üzere Kapadokya'ya doğru yola çıktık. Uzun yıldır aldığım en güzel hediye bu tatil olabilir.


4 sene önce, yine bir turla Kapadokya'yı gezmiş çok sevmiştim. Hayalim bu güzel yerleri benim gibi seyahat etmeyi ve doğayı çok seven eşimle görmekti. O da bu yıl hayalimi gerçekleştirdi. Onun sayesinde yeni yaşımın ilk iki gününde çok sevdiğim yerleri bir kez daha gezme fırsatı yakaladım. Üstüne üstlük daha önceki turda gezemediğim yerleri de bu seyahatte ziyaret edebildim. Gezinin tüm detaylarını ilerleyen günlerde tek bir içerikte paylaşıyor olacağım. Umarım faydalı ve sevilen bir içerik olur. 😇


Uzun bir otobüs yolculuğu yaptığımızdan yol boyunca güzel manzaralar eşliğinde düşünmek, şükretmek ve bol bol okumak için epey vaktim vardı. Yeni yerleri keşfetmenin, üstelik bunu hayatının merkezine koyduğun ruh eşinle yapmanın ne kadar güzel ve değerli olduğunu bir kez daha gördüm. Bir gülümsemesine, uykuda parmaklarımı bilinçsizce kendi parmaklarına sürtmesine, benim için düşündüğü yüzlerce güzel şeye her anımda şükrettiğim gibi bu gezide de aynı şekilde kahkahaların arasına binlerce şükür sıkıştırdım içimden. 💛

Ve yanımdan geçen ovalar, arabalar, karanlıklar eşliğinde iki öykü kitabının içine gömüldüm:


-Orada Bir Yerde / Engin Türkgeldi

-Tekme Tokatlı Şehir Rehberi / Mevsim Yenice

Belki de iki gün üst üste okuyup bitirdiğimden belki de gerçekten "ruh" olarak benzer özellikler taşıdığından iki kitaptaki öykülerin de farklı yanları bana çok ortak geldi.

Bir solukta okunan farklı ve özgün öykülerle tanışmak isteyen ama çok da fazla beklenti içine girmeyen naif okurlar bu iki kitabı da çok sever bana kalırsa.

Şehre döndükten sonra iki kitapla ara verdiğim Savaş ve Barış'a geri döndüm bu arada. Şu an son bölümleri okuyup ikinci cilde geçmek için sabırsızlanıyorum.

2017'de mutlaka okuyacağım 20 kitap listesini tamamlayacak mıyım merak içindeyim. Bana bol şans dileyin!

Sevgiler!

Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇

Tumblr 📌

İnstagram 📷

Goodreads 📚

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!